استشارات قانونيه مجانيه

استشارات قانونيه مجانيه

موقعنا يقدم خدمه الاستشارات القانونيه المجانيه ويعاونك فى اتخاذ القرار السليم والحاسم فى كل شئونك القانونيه

تعلن اداره المنتدى عن تسهيل وتيسير اجراءات زواج الاجانب والاقامه فى جمهوريه مصر العربيه

عنوان صفحتنا على الفيس بوك تيسيرا للاعضاء الكرامhttps://www.facebook.com/estsharatqanoneh او صفحه استشارات قانونيه مجانيه على الفيس بوك

المواضيع الأخيرة

» استفسار عااااااااجل جدا
الأحد نوفمبر 06, 2016 5:17 am من طرف michael.eltorky

» خطا غير مقصود ترتب عليه ما لم اتوقعه
الأحد أكتوبر 30, 2016 11:18 am من طرف محمد أسامة

» اريد المساعدة فى استشارة قانونية فقد تعرضت لمحاولة نصب واحتيال
الجمعة أكتوبر 28, 2016 7:13 pm من طرف alaaelnaggar

» الاعفاء من التجنيد لدواعي امنية
الخميس أكتوبر 20, 2016 7:31 pm من طرف saif

» استشارة قانونية لمظلوم
الخميس أكتوبر 13, 2016 3:54 am من طرف monpc2020

» استفسار عن تهرب من قرض
الجمعة أكتوبر 07, 2016 11:34 pm من طرف اسلام محمد عبدالحليم

» طلب عودة من الاستقالة
الأربعاء سبتمبر 28, 2016 7:59 am من طرف محمود 400 محمود

» السفر الحاضنة للخارج بالطفل
الأربعاء سبتمبر 28, 2016 1:41 am من طرف Fatma

» تأخر سداد قرض سيارة
الثلاثاء سبتمبر 20, 2016 6:27 am من طرف ahmedvev

الحقونى حد يفيدنى

شاطر

المظلوم

الحقونى حد يفيدنى

مُساهمة  المظلوم في الجمعة أغسطس 13, 2010 4:37 am

انا مشكلتى مشكله انا حاليا عندى 25 سنه بكالريوس هندسه قسم ميكانيكا اللى حصل كالاتى انا وحيد بدون اخوات تماما ووالدى مش موجود من ساعه مااتولدت المشكله ان انا المفروض اخد اعفا والدتى حاولت تتطلع القيد العائلى ماعرفتش لان مش عارفه تتطلع شهاده ميلاد او وفاه لوالدى اللى مانعرفش عنه حاجه المشكله الثانيه ان والدى كان متزوج عرفى من والدتى وعقد الزواج مش مسجل وللاسف مش معانا نزلت الهايكستب وسالت الموظف هناك قالى الحل الوحيد عشان الموضوع ده ان انت تتجند المصيبه ان انا فضلت مستنى والدتى بخصوص القيد لغايه ماتخلفت عن دفعتى والله العظيم لو كنت اعرف ان الموضوع كده من الاول لكنت روحت فى معاد التقديم بتاعى زى ماروحت من كام يوم وخلصت ورقى وكشفت طبى وانا وحيد وماليش جيش واترشحت ضابط احطياط وسنه زياده غير قابله للرفع وماليش ارجا عشان متخلف يعنى المجموع هايكون تقريبا اربع سنين الا كام شهر انا اعمل ايه اللى عرفته دلوقتى ان انا داخل داخل وماليش ارجا ومترشح ظابط أ يعنى هادخل ظابط كمان الله يخليكم حد يفيدنى فى المشكله اللى انا فيها دى انا منهار الفتره اللى فاتت مش عارف اخد حقى فى البلد دى الله يخليكم حد يفيدنى
    المستشار محمد عبد الرازق
    Admin

رد: الحقونى حد يفيدنى

مُساهمة  المستشار محمد عبد الرازق في الجمعة أغسطس 13, 2010 3:25 pm

اخى الفاضل موضوعك عباره عن اجراءات قانونيه محضه فى بلد بيروقراطى للاسف لو كان فى اى مخرج قانونى كنت قلت لحضرتك لكن من ادراك ومن ادرى الحكومه ان والدك لم يقم بالزواج تانى وممكن يبقى عندك اخ اخر لك الله

elmostashar_mohamed@yahoo.com

الاتصال بعد الساعه 10 مساء

المظلوم

رد: الحقونى حد يفيدنى

مُساهمة  المظلوم في الجمعة أغسطس 13, 2010 4:33 pm

يعنى مالهاش حل غير ان انا ادخل ان انا اقضى الاربع سنين اللى جايين من عمرى فى الجيش واخرج وانا عندى 29 سنه مش فاكر اى حاجه عن الهندسه واللى درسته ومالقيش مكان يشغلنى بتخصصى حسبى الله ونعم وكيل فى ده نظام وفى دى بلد

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 16, 2018 4:53 pm