استشارات قانونيه مجانيه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

استشارات قانونيه مجانيه

استشارات قانونيه مجانيه

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
استشارات قانونيه مجانيه

موقعنا يقدم خدمه الاستشارات القانونيه المجانيه ويعاونك فى اتخاذ القرار السليم والحاسم فى كل شئونك القانونيه

تعلن اداره المنتدى عن تسهيل وتيسير اجراءات زواج الاجانب والاقامه فى جمهوريه مصر العربيه

عنوان صفحتنا على الفيس بوك تيسيرا للاعضاء الكرامhttps://www.facebook.com/estsharatqanoneh او صفحه استشارات قانونيه مجانيه على الفيس بوك

المواضيع الأخيرة

» استفسار عااااااااجل جدا
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالأحد نوفمبر 06, 2016 5:17 am من طرف michael.eltorky

» خطا غير مقصود ترتب عليه ما لم اتوقعه
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالأحد أكتوبر 30, 2016 11:18 am من طرف محمد أسامة

» اريد المساعدة فى استشارة قانونية فقد تعرضت لمحاولة نصب واحتيال
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 28, 2016 7:13 pm من طرف alaaelnaggar

» الاعفاء من التجنيد لدواعي امنية
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالخميس أكتوبر 20, 2016 7:31 pm من طرف saif

» استشارة قانونية لمظلوم
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالخميس أكتوبر 13, 2016 3:54 am من طرف monpc2020

» استفسار عن تهرب من قرض
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 07, 2016 11:34 pm من طرف اسلام محمد عبدالحليم

» طلب عودة من الاستقالة
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 28, 2016 7:59 am من طرف محمود 400 محمود

» السفر الحاضنة للخارج بالطفل
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 28, 2016 1:41 am من طرف Fatma

» تأخر سداد قرض سيارة
حادثة سيارة ارجوك الافادة I_icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 20, 2016 6:27 am من طرف ahmedvev

حادثة سيارة ارجوك الافادة

الولد المهذب

حادثة سيارة ارجوك الافادة Empty حادثة سيارة ارجوك الافادة

مُساهمة  الولد المهذب الخميس أبريل 24, 2014 8:55 pm

ارجو من حضرتك الافادة للاهمية لاننى وقعت فريسة لبعض السادة المحامين

انا امتلك سيارة ملاكى اخذها صديق لى منة لله ليقوم بنزهة هو وزوجتة وصديقة وزوجتة والاولاد

وهم عائدين مساء حدث لهم حادث قضاء وقدر دون الاصتدام بأى سيارة اخرى او اى احد والاضرار كانت كثيرة جدا للسيارة

وصديقة وزوجتةاصابتهم كانت كبيرة لحد ما ولا يوجد وفيات الحادثة كانت فى 30/6/2012

المحضر مكتوب فية كلا من كان بالسيارة الاشخاص والزوجات والسائق

وانا لم اتخذ اى اجراء فى اى شىء والسيارة لم يتم الافراج عنها رسميا وتم تعين حراسة عليها على الطريق فرحت ولاقتها مفيش حد خت ونش وختها ومشيت

فوجئت امس بأن صديق الشخص اللى أخذ منى السيارة رافع قضية تعويض من شركة التأمين ومنى والمحامى طرفة لقيتة بيكلمنى ويقولى انت عليك حكم 6 شهور 5 الاف جنية وانا لا اعلم شىء فقال لى هات 2000 وتعالى وانا اخلصلك الموضوع ونعمل تصالح

والمحامى بتاعى قال لى لا تذهب دة نصاب احنا حنعمل معارضة وان شاء الله ناخد براءة لان انا ما ليش فى القصة انا مضرور ضرر كبير فأنا مش عارف

وسمعت ان ممكن ان شركة التأمين ترجع عليا فى التعويض لانى مابلغتهمش بالحادثة

وانا خايف ومش عارف اعمل اية هل انا مدان والمحكمة فعلا علشان انا مالك السيارة تحكم عليا

وهل شركة التأمين حترجع عليا فى التعويض

وانا ممعيش فلوس ادفع لمحامى الخصم والله

ارجوك اعمل اية باظبط واية وضعى القانون
    وهل اذا كانهو السائق الذى اخذ منى السيارة وعمل الحادثة اليس هو المتسبب فهل له تعويض من شركة التامين او زوجتة التى كانت معة

عدل سابقا من قبل محمد بسيونى ناجى في الجمعة أبريل 25, 2014 2:43 pm عدل 1 مرات (السبب : اضافة جزء)

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 9:59 pm